אנחנו רוצים לשמור על אורח חיים בריא ולאכול מזונות איכותיים, משביעים ובריאים, אבל מה קורה כשאנחנו רוצים לצאת לבילוי עם החברים? לשבת במסעדה עם בני הזוג או לחגוג יום הולדת בפאב או בית קפה? האמת היא שאפשר לאכול בריא גם כשאוכלים מחוץ לבית. סקרנים? ריכזנו בעבורכם את כל המידע הנחוץ.

לאכול בריא בחוץ

בחרו מראש את המזון שתזמינו

בין אם החלטתם לאכול במעדה מקומית בירושלים או שמא החלטתם להגיע אל צ'וקה באר שבע, רצוי להיכנס לאתר החברה ולראות אילו מאכלים מצויים בתפריט שלהם. אם תסתכלו על כל המנות המוגשות במקום, ותבחנו את כמות הקלוריות שצפויה לכם – תוכלו לבחור באופן מושכל את המנה שתאכלו במסעדה.

הפתרון הפשוט – להזמין סלט

כל החברים יוצאים למסעדה בערב ואתם שומרים על תפריט מאוזן? סלט יכול להיות פתרון נהדר בעבורכם, רק שימו לב שכיום במסעדות מוגשים סלטים עם גבינות עשירות באחוזי שומן, רטבים, קטניות, פרוסות בטטה ואפילו קרוטונים. בחרו את הסלט שלכם באופן המיטבי, בררו אילו רכיבים הוא מכיל ובקשו לשים בצד את התוספות בעלות הערך הקלורי הגבוה.

יתרה מזאת, קחו בחשבון שלצד הסלטים, נהוג גם להגיש לחמים, ולכן, או שתבחרו בלחם בריא או שתוותרו עליו.

הפתרון הקלאסי – ארוחת בוקר

אופציה נוספת ונהדרת לא פחות היא להזמין ארוחת בוקר או שקשוקה. בדרך כלל מדובר על שתי ביצים (עשויות לבחירתכם), סלטים קלים וטעימים וגבינות בצד. זו דרך מצוינת לשמור על אורח חיים בריא ועדיין לאכול במסעדה מנות טעימות ומגוונות.

פה נעצור לציין שבפאבים אמנם לא מגישים ארוחות בוקר, ולכן חשוב למצוא את המנה הבריאה ביותר בתפריט – ולא, צ'יפס בטטה זוהי לא מנה בריאה כל כך.

לאכול בריא בחוץ

הפתרון האידיאלי – אנטיפסטי

מי לא אוהב אנטיפסטי? ירקות מאודים מהווים פתרון אידיאלי למי שמבקש לאכול אוכל חם ולשמור על תזונה מאוזנת. אבל, וזה אבל גדול – רצוי לבקש מהמלצר להמעיט בכמויות השמן והפחמימות, מה שאומר פחות בטטות ותפוחי אדמה ויותר קישואים, ברוקולי וכרובית. תוכלו לאכול את המנה עם מעט טחינה, רק שימו לב שטחינה מכילה כמות קלוריות גבוהה, ולכן רצוי להסתפק בשתי כפות בלבד.

הימנעו מהזמנת שתייה מתוקה

וותרו על בקבוקי השתייה הממותקת ולצד המנה העדיפו שתיית מים. אם זו משימה מורכבת מידי, מוטב שתזמינו מיצים שנסחטו במקום, כשמומלץ לציין בפני המלצר להימנע מתוספת סוכר. אגב, לא כל מסעדה שמוכרת מיצים טבעיים, באמת סוחטת את המיץ במקום, כך שלעיתים מדובר בתרכיז. בררו זאת מראש, ואם מדובר בתרכיז, עדיף לוותר.

וותרו על קינוחים

אין צורך להזמין קינוח בתום הארוחה, זה אמנם מפתה, אבל חשוב לזכור שמדובר בכמות קלוריות די גבוהה. מה אפשר לעשות במקום? להזמין תה ירוק.

 

ניתן לשמור על תזונה נכונה ועל דיאטה מאוזנת גם כשיוצאים לבלות ולאכול בחוץ. לא חייבים להזמין מאכלים עתירי קלוריות, ואף ניתן לבחור בחלופות מזינות ובריאות בתוך תפריט המסעדה. כמו כן, אם אתם מתוכננים להגיע למסעדה כדי לבלות עם חברים, הימנעו מלהגיע רעבים, כך תוכלו להזמין משהו קליל, לאכול וליהנות מהמפגש החברתי. בהצלחה!