כל אמא תעדיף לתת לילד שלה קערת פירות מאשר עוד פרוסת עוגה או סוכרייה, ואכן אין מדובר בטעות – פירות בהחלט בריאים ואף חשובים עבור תזונת הילדים שזה עתה גדלים ומתפתחים. עם זאת, לצד העובדה שידוע שפירות מומלץ לאכול, גם ראוי פעם אחת ולתמיד להבין מדוע הם כ"כ מומלצים ואף בכל הצבעים ובכל עונות השנה. נשמע מעניין? נשמע טעים!

די לעצלות!

רגע לפני שנתחיל להסביר מדוע פירות כה בריאים וחשובים, נציין שלעיתים הבעיה היא שהם אינם זמינים, וזאת כי הרבה פעמים אם אנשים לא רואים את הפירות חתוכים, הם פשוט מתעצלים ומוותרים. אי לכך אם מחפשים אחר פתרון, מומלץ להכיר בעובדה הבאה: תוכלו למצוא בפרי הדמיון שלל מגשי פירות חתוכים ומעוצבים באופן שמעורר תיאבון, כך שבין אם מבקשים להתפנק ביום חול ובין אם מבקשים מגש מושקע למרכז שולחן החג – או פשוט מחפשים מתנה בריאה עבור אדם אהוב, הרי שניתן להעניק בקלות מתנה שהיא גם מהנה וגם בריאה.

נפלאות הפרטקטוז

ראשית נציין שההמלצה הגורפת היא שילדים מגיל שנתיים ועד גיל 7 יאכלו כשני פירות ביום, בני נוער יאכלו כארבע פירות ביום ואילו גברים ונשים ייהנו משלוש פירות ביום. מדוע? הפרי מכיל סוכר ייחודי (פרטקטוז) שמספק אנרגיה חשובה למוח ולשרירים. אי לכך לאחר שאוכלים פירות חשים יותר ערניים, הזיכרון עובד טוב יותר, הגוף מגיב טוב יותר לשלל פעולות ואף יכולת הלמידה מתחדדת.

הויטמינים שבפירות

הגנה מלאה

לצד העובדה שבפרי מצוי סוכר חשוב, נציין שלעומת שאר החטיפים המתועשים שגם כן מכילים סוכר, הפרי מכיל ערכים חשובים נוספים, קרי מינרלים (פירות מהווים מקור נהדר לצריכת אשלגן), ויטמינים (בעיקר ויטמיןA  וויטמין C) סיבים ופיטוכימיקלים. כמו כן, לעומת שאר החטיפים, הפרי נטול שומנים ובנוסף מכיל חומרים נוגדי חמצון, חומרים שתומכים במערכת ההגנה של הגוף. מכאן אנשים שאוכלים יותר פירות יותר מוגנים מפני מחלות – נוסחה פשוטה!

סיבים ויטמינים ועוד

מבקשים סיבות נוספות לדאוג לכך שיהיו במקרר מספיק פירות? ובכן ציינו שפירות מכילים ויטמינים ואילו פה נרחיב שאותם ויטמינים הם אלו שמגנים על הגוף מפני זיהומים, קרינה ושלל חומרים מסוכנים. בנוסף, מרכיבי הפרי לא רק מגנים אלא גם תומכים בשלל מערכות. שנדגים? ובכן סיבים פרהביוטיים תומכים בחיידקים הידידותיים ומחזקים את המערכת החיסונית. הסיבים המסיסים שקיימים בפירות מאזנים את רמת הסוכר ומייצרים תחושת שובע. ויטמין האשלגן מאזן את הנוזלים שבגוף, תומך בתפקוד הכליות ובאופן כללי מחזק את תאי הגוף. סיבי הפרי לצד סוכר הפרי מספקים אנרגיה מאוזנת וכדומה.

חמש המלצות בריאות

לאור הדברים, ברור מדוע פירות כה בריאים ופה נחדד שעל מנת להפיק מהם את המרב מומלץ לאכול פירות בצבעים שונים, מומלץ לאכול את הפרי ביחד עם הקליפה (הקליפה עשירה בסיבים תזונתיים), אם חותכים את הפרי מומלץ לייצר חתיכות כמה שיותר גדולות (מסייע לתחושת השובע), מומלץ לשלב פירות במגוון מאכלים ולפני שלוקחים ממתק מומלץ לשקול להמירו בפרי – לבריאות!