לצערנו היא עדיין איתנו: מרגישים לא טוב? כדאי שתבדקו אם אתם חולים בקורונה

מגפת הקורונה פרצה לראשונה במרץ 2020 ומאז הצליחה לחולל שינויים דרמטיים בכל תחום בחיים, ובייחוד בתחום הבריאותי. למעשה, עם מיליונים של נדבקים בכל רחבי העולם ונתוני תחלואה מבהילים, אין ספק כי המגפה הזו היא המגפה הגדולה והבולטת ביותר במאה ה-21, כאשר כאן בישראל נפטרו מעל ל-10,000 ישראלים ואילו אחרים נדבקו בנגיף, לעיתים מבלי שהם מודעים לכך. למרות מבצע החיסונים המוצלח כמו גם הירידה העקבית בנתוני התחלואה, הקורונה לצערנו עדיין איתנו ויש חשיבות בעבור כל אחד ואחת לבדוק את עצמו, כאשר היום ניתן לבצע את התהליך הזה באופן קל, פשוט ואפילו מהיר.

נבדקים לקורונה – מה חשוב לדעת?

אם בתחילת המגפה לא היה ברור כיצד אפשר לנתר את החולים, כיום הכלי החשוב והטוב ביותר בעבור צוותי הרפואה כולל שימוש בבדיקות אנטיגן מהירות. אם מתחילים הופעות תסמינים הכוללים בין היתר חום גבוה, עייפות, חולשה וקוצר נשימה, צריך לבצע את הבדיקה המהירה באמצעות חברה המתמחה בתחום. מעבדה מקצועית כמו aidg מהווה הזדמנות מצוינת בעבורכם לבצע את הבדיקה ולקבל תשובה מהירה, כל זאת מתוך מטרה לברר האם אתם חולי קורונה בפרק זמן של כמה דקות ספורות.

שימו לב כי למרות שמבצע החיסונים הצליח באופן משמעותי, אחוז ההדבקה נותר גבוה ותסמינים המדמים שפעת עלולים להתרחש גם אצל ילדים וגם אצל מבוגרים. בנוסף, גם מי שנדבק בעבר עשוי להידבק שוב, בעקבות זנים שונים של הקורונה אשר מתפשטים בכל רחבי העולם. החדשות הטובות הן שבאמצעות הבדיקות המהירות וכניסה לסגר ביתי ניתן להפחית באופן משמעותי את היקף התחלואה, ובכך לשמור על הבריאות לא רק שלכם אלא גם של הסביבה הקרובה.

 

 

שמירה על כללי ריחוק כחלק מהתמודדות עם המגפה

מגפת הקורונה עדיין כאן ועדות לכך ניתן למצוא בנתונים של משרד הבריאות אשר מתפרסמים באופן קבוע ומעודכנים דרך אמצעי התקשורת, כאשר כאן תוכלו לבדוק את הנתונים העדכניים של התפשטות המגפה. מעבר לחיסונים שרמת היעילות שלהם היא גבוהה מאוד כפי שניתן לראות עם הירידה הדרמטית באחוז הנדבקים, חשוב להמשיך ולהקפיד על כללי הריחוק החברתי אשר כוללים מסכה במקומות סגורים כמו למשל בבית החולים, שמירה על מרחק של שני מטר, הקפדה על ניקוי הידיים באופן קבוע וכן ביצוע של בדיקות לפני שהולכים לעבודה או טסים לחו"ל. באתר של משרד הבריאות תוכלו לקבל את כל המידע בנוגע להמלצות שישמרו על הבריאות שלכם, בעיצומה של מגפה.

לסיכום

הקורונה שנכנסה לחיינו בסערה בשנת 2020 איננה נעלמה אלא עדיין כאן בישראל. במידה ואתם לא חשים בטוב ויש לכם את התסמינים הבאים – חום מעל ל-38 מעלות, קשיי נשימה, כאבי שרירים, אובדן טעם וריח, חולשה, עייפות כרונית – זה הזמן לבצע את בדיקת האנטיגן המהירה אשר מאפשרת לבחון את הימצאות הנגיף בגוף, בפרק זמן של 15 דקות. במידה והתשובה היא חיובית עליכם להיכנס לבידוד ביתי למשך כחמישה ימים ולהישאר בקשר עם רופא המשפחה במידה ואתם חשים לא בטוב, כל זאת מתוך מטרה לקבל את הטיפול ולהחלים, במידה והתשובה היא שלילת זה הזמן לקבוע פגישה אצל הרופא בשביל לאבחן ולקבל את הטיפול הרפואי לו אתם זקוקים.

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, ואין לראות בו חוות דעת רפואית ומקצועית. כדי לקבל את המענה המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

נגישות