לא מעט מיתוסים התפתחו לגבי תזונה במהלך ההריון. בכדי שתוכלי לעבור את התקופה בשלום ובאופן בריא ככל האפשר, איגדנו בעבורך את מיטב הטיפים מפי המומחים – כך שתוכלי לייצר לעצמך שגרת תזונה נכונה ובריאה בעבורך ובעבור העובר.

בהיריון? את ממש לא צריכה לאכול בשביל שניים

תקופת ההיריון היא ללא ספק תקופה מרגשת אך בו בעת מלחיצה מאוד. נשים רבות מחליטות לחרוג מתפריט התזונה הקבוע, וזאת מתוך מחשבה כי בתקופה הזו צריך לאכול בשביל שניים. מדובר בטעות אשר עשויה להוביל ללא מעט קילוגרמים מיותרים, ולכן חשוב להבין כי תזונה במהלך ההיריון חייבת להיות מאוזנת ונכונה בעבור בריאותך ובעבור בריאות העובר. חשוב ליצור קשר עם תזונאית אשר תלווה אותך במהלך התקופה וכן להתייעץ עם רופא מומחה להיריון ולידה, כך שתוכלי ליצור לעצמך שגרה קבועה אך עם זאת גפ מותאמת לצרכים שלך בזמן ההיריון. חשוב לציין כי יש מזונות שעלולים להזיק להיריון כמו גם מצבים רפואיים כמו סכרת שהתזונה הופכת לטיפול העיקרי שבה, ולכן ההתאמה של התפריט חייבת להתבצע בהתאם למצבך הרפואי כמו גם למשקל הנוכחי. אז איך עושים את זה? ראשית כל, חשוב לתכנן את הארוחות של היום בזמנים קבועים, ולהקפיד לשלב בתפריט מזונות עשירים כמו גם ירקות, פירות קטניות ואגוזים.

תזונה במהלך הריון- המדריך להריוניות

מה חשוב לדעת לגבי תזונה בהיריון?

בזמן ההיריון הגוף שלך משקיע 80,000 קלוריות כדי לייצר בסופו של דבר תינוק בריא. המגמה שלך במהלך התקופה חייבת להתבסס על מוצרי גלם טריים, וזאת בשל העובדה כי את המקור הבלעדי לרכיבים הבריאותיים של העובר שלך. מחסורים תזונתיים יכולים ליצור מומים בעובר, ולכן ברחבי הרשת ניתן למצוא לא מעט מידע שימושי אודות רשלנות רפואית בהיריון, וזאת כתוצאה מהכוונה לא מדויקת מצד הרופא אשר מוביל בסופו של דבר לא רק לעלייה במשקל אלא לעיתים גם לפגיעה ממשית בבריאותך ובבריאות העובר.

בסיס לתזונה בריאה

כדי שיהיה לך קל יותר לשלב פירות וירקות כדי לשמור ירקות שטופים וחתוכים במדף העליון של המקרר, כך שהוא יהיה נגיש בעבורך. בנוסף, מומלץ לאכול יותר אוכל ביתי ופחות אוכל בחוץ, ולהתיידד עם שני סוגי מזונות: אגוזים ושעועית. מדובר במזונות אשר עשירים מאוד בויטמינים, ובזרעי צ'יה לדוגמא ניתן למצוא לא מעט רכיבים חשובים לתפריט ההיריון שלך. משרד הבריאות קבע כי כדי למנוע מומים בעובר יש ליטול 400 מיקרוגרם ביום של חומצה פולית, ולהקפיד על שתיית מים. קחי איתך בקבוק לכל מקום ושימי לב לצבע השתן אשר חייב להיות בהיר ככל האפשר. ככל שתקפידי לשתות יום מים כך תוכלי להימנע גם מדלקות בשתן, ולכן שתיית מים מרובה היא הכרחית כחלק מתפריט התזונה שלך.