איזה עסק מסוגל להתנהל כיום ללא מחשוב? התשובה היא, שבפועל, כל עסק זקוק לכך. ככל שהעסק גדול, כך הצורך במערכות ניהול ממוחשבות נוטה לגדול גם הוא. כיצד הדבר מתבטא במרכזים רפואיים? איזה סוג פתרון וותיק מסייע בכך? ומה היא מערכת תפנית?

אתגרי הניהול של הענקים

כאשר חושבים על ניהול עסק, טבעי לחשוב קודם כל על על הליבה העסקית שלו. כלומר, על מה שהוא עושה בעיקר. הדבר שלשמו הוא הוקם ומקור ההכנסות העיקרי שלו. למשל מוסך מכוניות, מעלה מייד את האסוציאציות של תיקונים לרכבים, טיפולים שוטפים וכדומה. זה מה שהם עושים בעיקר. אבל כל זאת מתבטא גם בלא מעט מחשוב. מדוע? מחד, ישנו המידע הרב שצריכים לשמור. כיצד נשמור זאת? עט ונייר פשוטים וזולים מאוד, אבל לא יעילים מול כמויות מידע גדולות במיוחד. בנוסף, ישנם היבטי תקשורת – מחשוב נחוץ עבור אימיילים, גלישה באינטרנט, שימוש בשירותי ענן שונים ועוד. כמו כן, יש את התהליכים העסקיים וזהו ללא ספק אתגר גדול, שבו המחשוב עשוי לסייע מאוד. עסק גדול = אתגר גדול מכל הבחינות האלה. מוסד רפואי למשל, חייב להתנהל באופן מסודר ויעיל מאוד. לכן, ברורה החשיבות הגדולה, של מערכת לארגון המוסד מבחינת פעילותו השוטפת וניהול משאביו. מערכת כזו היא ERP, אשר מייד נרחיב לגביה. באמצעותה, משתלטים על אתגר ניהול התהליכים הרבים, המשאבים החשובים של העסק והמידע הרב שברשותו. אז מהו ERP?

ERP – הסבר קצר

Enterprise Resource Planning או ERP היא מערכת מרכזית לניהול. הרעיון הבסיסי, הוא להתבסס על "מודולים", שכל אחד מהם מתמקד בתחום ספציפי. למשל מודול ניהול כספים או מודול ניהול פעילות המכירות. כל המודולים האלה, עובדים היטב ביחד אך גם לחוד. המודולים בנויים על פי מה שמקובל בתחומי פעילות אלה, כך שניתן פשוט לרכוש את המוצר ולהתחיל להשתמש במודולים שרלוונטיים לכם. ומה אם מודול ספציפי לא מתאים בדיוק לפעילות העסק? במקרה כזה, ניתן לבצע בו התאמות שונות. אבל מה אם אין בחבילת ה-ERP בכלל מודול מתאים, עבור פעילות נוספת שלכם? נאמר, עבור מינהל חולים (ATD) במרכז רפואי? ניתן לפתח במיוחד עבור העסק מודול כזה. תאמרו ובצדק, שזה נשמע יקר ומסורבל. נכון! אז מה עושים?

 

 

מה היא תפנית ומה היא מציעה?

תפנית היא מערכת ERP בולטת, עם יתרון מיוחד ומעניין: תפנית מותאמת מראש, עבור מגזרים עסקיים שונים. זאת, כולל מרכזים רפואיים. עבורם, היא מציעה כמודולים זמינים מראש, מודולי מינהל חולים (ATD), ניהול בית מרקחת, הסעדה, זימון תורים וניהול חדרי ניתוח. בכך, תפנית מספקת פתרון בסט אוף בריד בתחומו, ייחודי ויעיל במיוחד. הוא לא רק חוסך למרכז רפואי את נטל ההתאמה האישית, אלא גם מספק התאמה כזו, ברמה הגבוהה ביותר. תפנית מיועדת לעסקים גדולים בלבד. היא כוללת כמובן גם מודולי ניהול גנריים, כגון ניהול פיננסי, ניהול לוגיסטי, ניהול קשרי לקוחות, מכירות ושירות.

עוד על מטריקס

את מערכת תפנית פיתחה חברת מטריקס, שהיא חברת טכנולוגיה וותיקה ומוערכת מאוד. תפנית נמצאת למעשה בפיתוח מתמשך, אשר במסגרתו הוכנסו ומוכנסים בה לאורך השנים שיפורים רבים. המערכת מפותחת באופן מלא בחברת מטריקס, עובדה אשר מקדמת אינטגרציה מרבית בין המודולים והרכיבים השונים שלה.

לסיכום

המסקנה פשוטה וברורה: מערכת ניהול מתקדמת מסוג ERP, חיונית עבור מרכזים רפואיים. ואם כבר בוחרים מערכת כזו, הדבר החכם ביותר הוא לבחור במערכת אשר מותאמת למרכזים רפואיים מראש. משמע, מערכת תפנית של מטריקס.