למה רשת של מסעדות צריכה להכיר שירות DRP?

מסעדות הן סוג עסקים דינאמי מאוד. חשוב שפעילותן תימשך ברצף ולא תשתבש, אחרת ייגרם נזק כספי ותדמיתי לא קטן. כיצד משיגים זאת? אחת הדרכים לכך, היא להסתייע בשרות מסוג DRP. מה זה אומר? במה מתבטא השימוש בכך בפועל? הסבר לכך בתמצית, במאמר שתקראו כעת.

להבטיח המשכיות עסקית

בעסקים חשובה מאוד הרציפות בפעילות העסקית או מה שמכונה בשם המשכיות עסקית. בכדי לחדד זאת, ניתן לקחת דוגמה לכיוון ההפוך דווקא – יועץ בכיר לתחום מסוים שבו משלמים ליועצים סכומים גבוהים מאוד. לקוחותיו מזדמנים ונאמר שהוא במצב של אירוע משבש חיים. נאמר שהוא נאלץ לנסוע לחו"ל לשבוע, בשל נסיבות משפחתיות מיוחדות. אופי פעילותו ואופי תזרים המזומנים שלו הם כאלה, שהוא יוכל בקלות להסתדר עם הפרעה מסוג זה לפעילותו השוטפת. מסעדה לעומת זאת, נמצאת במצב הפוך – כל יום שבו היא סגורה, מתבטא בצמצום משמעותי מאוד בהכנסות. במקביל, היא ממשיכה לשלם משכורות, דמי שכירות על המקום, ביטוחים וכדומה. משמע – חיוני מאוד ברשת מסעדות להשתדל לשמור על פעילות רצופה מול הלקוחות. משיגים זאת, בין השאר באמצעות תכנית התאוששות מאסון (Disaster Recovery Plan או DRP). תכנית כזו או שרות כזה, מסייעים להתאושש במהירות ממקרי כשל במערכות המחשוב. מאחר שמחשוב הוא כיום רכיב מרכזי בפעילות של עסקים, הדבר כמובן משמעותי מאוד.

מה כלול בשרות?

להמחשת הדברים, ניתן לראות את מה שכלול בשרות מסוג זה שמציעה חברת GNS. במחיר של החל מ-$500, היא מציעה פתרון DRP עם יכולת גיבוי יעילה ועם שחזור מהיר ומאובטח. כל זאת, תוך התאמה אישית לצרכי הלקוח, שמירה על זמינות גבוהה ופריסה גלובלית של שרתי החברה אשר משמשים למטרה זו.

 

 

התועלות כשרות ענן

בעלי מסעדות לא עוסקים במחשוב כתחום הליבה שלהם, אלא במסעדנות ולכן, יש היגיון רב בשימוש בעסק מסוג זה בשירותי ענן. שירותי גיבוי ושחזור בענן, מעבירים את רוב הטיפול בנושאים אלה לספק חיצוני. אם תבחרו בספק איכותי למטרה זו, גם תקלו על עצמכם, גם תוזילו עלויות וגם תקבלו ראש שקט, לדעת שהדברים מטופלים באופן הטוב ביותר.

כיצד האוטומציה תורמת?

שירותים מסוג זה, עשויים להיעזר באוטומציה בהיקף כזה או אחר. מדוע? תוכניות שחזור אוטומטיות מאפשרות תגובה מהירה ככל הניתן בשעת חירום. חשוב להבין, שמצבים מיוחדים כאלה הם מצבים של שבירת השגרה, לחץ זמן, דחיפות לתקן את המצב בהקדם. כל אלה, עשויים לגרום לפעילות לא יעילה, לא מדויקת ואף לביצוע שגיאות. אוטומציה מצמצמת סיכונים כאלה ומזרזת את התגובה.

עמידה בתקנים – מדוע זה חשוב?

שירות ה-DRP של GNS הוא בעצם שרות ענן והוא עומד בתקנים שונים, כגון תקן ISO-27001 ותקן GDPR. הדברים חשובים, מפני שהשימוש בשרות כרוך בכך שמידע של העסק שלכם יישמר בשרתי החברה. בעזרת תאימות לתקנות כגון  General Data Protection Regulation, משפרים את ניהול המידע הזה באופן בטוח, תוך שמירת פרטיות ומתן מענה להיבטים רגישים נוספים.

בקונטקסט הרחב יותר

כדאי לזכור, שהתאוששות מאסון היא חלק מנושא רחב הרבה יותר של ניהול סיכונים בעסק. זהו נושא שרשת מסעדות בוודאי חייבת לקחת בחשבון. תאונות כגון שריפה בעסק, סיבוך כגון תביעה נגד המסעדה ומקורות נוספים ל"סיכונים”, חשוב לקחת בחשבון מראש. ההמלצה היא, להיערך לדברים כאלה מראש, על סמך ביצוע "סקר סיכונים" שיטתי, בעזרת יועצים מומחים ולבסוף הסקת מסקנות מעשיות. בין המסקנות, צריכים להיות אמצעים שתיישמו להגנה על המחשוב ולמניעת מצבי כשל בו והתאוששות מהירה מהם. נקודה זו, מחזירה אותנו כמובן בחזרה לשירותי ה-DRP.

לסיכום

הבטיחו שרשת המסעדות שלכם מתפקדת היטב, כל הזמן והבטיחו שאתם ערוכים בצורה מיטבית להתמודדות עם מקרי כשל. כיצד? באמצעות שרות DRP.

נגישות